Image

Image

klantenverhaal


Conteyor

conTeyor is een bedrijf dat actief is in herbruikbare verpakkingsoplossingen voor de assemblage-industrie. “We ontwerpen, engineeren en produceren herbruikbare verpakkingsoplossingen. Die oplossingen bestaan uit een combinatie van verschillende technieken, namelijk textieloplossingen opgehangen in stalen rekken, in kunststof boxen, of kunststofoplossingen”, licht Bruno Caboot, CFO bij conTeyor, toe. “In de praktijk leveren we voor 90% aan automobielklanten. De bedoeling is dat onze verpakkingsoplossingen de volledige levensduur van het automodel meegaan. conTeyor heeft een geconsolideerde omzet van ongeveer 45 miljoen euro. De onderneming heeft een 240-tal eigen medewerkers, maar twee derde van de productie wordt uitbesteed. We zijn actief op twee continenten: Europa en Noord-Amerika.”

De vraag

Een viertal jaar geleden nam oprichter Jos van Bree samen met vier directieleden via een managementbuy-out het bedrijf opnieuw in handen. “Het management nam samen met een venture capitalist, Down 2 Earth, het bedrijf over van de vorige aandeelhouders”, vertelt Bruno Caboot. “Vanuit Down 2 Earth kwam toen de vraag om op een uniform platform te rapporteren. Down 2 Earth heeft ons toen het pakket LucaNet voorgesteld. We hadden op dat moment dringend nood aan consolidatie- en rapporteringssoftware die moest voldoen aan onze behoefte om maandelijks af te sluiten met een negental vennootschappen in verschillende continenten. Voordien deden we de consolidatie met een ander pakket, Sigma, en de rapportering gebeurde in een Excel based structuur.”

De implementatie

“De implementatie van LucaNet verliep vlot, al heeft het proces wel wat tijd gevraagd omwille van de complexiteit van onze organisatie. We wilden in één pakket consolidatie, rapportering en budgettering mogelijk maken in een relatief kleine organisatie die eerder complex georganiseerd is: met multi-sites, multi-currency, multi-language en heel wat intercompany transacties.” “Intussen werken we een drietal jaar met LucaNet. We zijn nog altijd mogelijkheden aan het ontdekken. Het pakket wordt ook steeds verder ontwikkeld. Onlangs was er een belangrijke upgrade van de software, waardoor het voor ons makkelijker wordt om te budgetteren. In die bijkomende mogelijkheden moet je je uiteraard bijscholen en trainen. Seefo organiseert daarvoor interessante, bijkomende opleidingen.”

Het resultaat

“LucaNet is een grote stap vooruit, in de zin dat we nu sneller kunnen rapporteren en consolideren. Alles is in een bevattelijke software opgenomen wat het mogelijk maakt om op de verschillende bedrijfsites lokaal data te uploaden en ook data om te zetten in informatie. Bijvoorbeeld op het niveau van managementrapportering kunnen er zaken toegevoegd worden aan de data uit het boekhoudpakket. Er kan commentaar toegevoegd worden aan de cijfers en er kunnen analysetools gebouwd worden binnen het systeem: cashflow statements, rapporteringsrapporten naar banken toe, budgetteringsmogelijkheden, management KPI’s …”

De belangrijkste voordelen op een rij

“Het pakket is gebruiksvriendelijk en heeft een goede, overzichtelijke user interface. Je kan heel veel zaken zélf doen, dat is een onmiskenbaar voordeel ten opzichte van een complex ERP pakket, waarvoor je toch ten dele afhankelijk bent van externe consultants om customizing te doen. Als je bij LucaNet een aantal basistechnieken onder de knie hebt, kan je vrij snel zelf aan de slag om het systeem op maat van je onderneming uit te bouwen.” “De ondersteuning van de financiële consultants bij Seefo is heel goed. Er is een snelle service bij problemen. Kristof en Patrick reageren heel snel en zijn bijna 24 op 24 bereikbaar.” “De combinatie van de mogelijkheden vinden wij ten slotte een derde belangrijke troef van het LucaNet softwarepakket: het is een tool voor consolidatie, rapportering én budgettering.”

Terug naar alle referenties