Ga terug naar de referenties pagina
Referenties pagina


klantenverhaal


Upgrade Estate

Upgrade Estate begon als familiebedrijf in 1999 en kent vooral sinds 2010 een enorme groei als huisvester voor studenten en young professionals. Upgrade Estate ontwikkelt grootschalige studentenhuisvesting onder de merknaam Upkot en appartementen voor young professionals onder de merknaam Upliving. Maar de activiteiten van het bedrijf gaan verder dan enkel de ontwikkeling van de gebouwen: van de aankoop van panden en gronden, de projectleiding en bouwcoördinatie, de verkoop van studentenkamers (of aandelen) in een gebouw aan private investeerders en het beheer van de gebouwen en kamers tot het creëren van een community-gevoel bij de studenten en young professionals door allerhande initiatieven.

De vraag

“Door de snelle groei van ons bedrijf kampten we met enkele groeiproblemen”, vertelt Jeroen De Smet, Financial Analyst & Controller bij Upgrade Estate. “We verwerkten de financiële data uit ons boekhoudpakket in Excel, maar door de volumes van die data bleek dat systeem niet meer waterdicht en onbetrouwbaar. Excel dreigde vast te lopen. En wanneer we met draaitabellen werkten, was er toch telkens de schrik dat die niet volledig waren. Wij hadden dringend nood aan een betrouwbare, stabiele rapporteringstool.”

De implementatie

“De implementatie van LucaNet verliep heel vlot, met een doorlooptijd van minder dan drie maanden. Upgrade Estate is wel een vrij atypisch bedrijf. Zo waren er enerzijds financiële rapporten nodig die vrij ‘standaard’ uit LucaNet rolden, maar daarnaast hadden we operationele rapporten nodig, bijvoorbeeld voor ons salesdashboard, die meer programmeerwerk vergden. Uit de cijfers in het salesdashboard kunnen we bijvoorbeeld analyseren hoeveel er verkocht wordt in een bepaalde periode, hoeveel elke verkoper apart verkoopt, …” “Seefo is snel in aanpak. Omdat wij als KMO snel groeien, hebben we voortdurend nieuwe vragen en is er behoefte aan nieuwe rapporten. Alle nieuwe rapporten worden voortaan gemaakt in LucaNet. Voor elk nieuw rapport krijgen we van Seefo een eerste draft binnen de 3 weken.”

Het resultaat

“Dankzij LucaNet is er een permanente aansluiting van de rapporteringsdata met de boekhouding en kunnen we vlot rapporteren aan het management. Wanneer we de data ‘refreshen’, ontdekt de software automatisch wanneer er nieuwe grootboekrekeningen of nieuwe dimensies zijn.”

De belangrijkste voordelen op een rij

  • Sluit naadloos aan met de boekhouding

Er is dankzij LucaNet een een-op-eenrelatie met de boekhouding. Wil je aan management rapportering doen, dan kan dat bijvoorbeeld door één knop aan te klikken.

  • Sneller dan Excel

Dankzij de filters bovenaan in de tool kun je vlotter werken met alle data. Wil je op een bepaalde periode filteren? Dat gaat dat in LucaNet makkelijker en sneller dan voorheen in Excel.

  • Beter inzicht in de cijfers

“Met LucaNet kun je een bepaald format over verschillende vennootschappen implementeren. Onze structuur bestaat momenteel uit een veertigtal juridische entiteiten. Om het bos door de bomen te zien, is er dus een of andere vorm van consolidatie nodig. Door deze geconsolideerde gegevens te bekijken, behouden we een helicopterview, maar kunnen we steeds doorklikken naar de details. Hoe performant we zijn, hoeveel omzet we draaien, waar en waarom kosten stijgen (of dalen)…: dat zien we dankzij LucaNet in één oogopslag.”


Terug naar alle referenties


Image

Contact


Kattendijkdok Oostkaai 11
+32(0)468 12 10 89
+32(0)473 67 67 73
© Copyright 2018 - Seefo Financial Consultancy - made by Kopstorm


Image

Contact


Kattendijkdok Oostkaai 11
+32(0)468 12 10 89
+32(0)473 67 67 73
© Copyright 2018 - Seefo
made by Kopstorm

Ga terug naar de referenties pagina
Referenties pagina