Ga terug naar de referenties pagina
Referenties pagina


Image

Image

klantenverhaal


Vanbreda Risk & Benefits

“Vanbreda Risk & Benefits is de grootste Belgische verzekeringsmakelaar en toonaangevend als makelaar en risicoconsultant in de Benelux. Vanbreda Risk & Benefits levert al 80 jaar oplossingen op maat aan bedrijven, publieke en sociale instellingen en zelfstandigen. In 2016 bedroeg de omzet van het bedrijf in de Benelux 92 miljoen euro. Dit jaar zouden we een omzet van 100 miljoen euro moeten halen”, vertelt Luk Van Elsacker, Deputy Director, Finance bij Vanbreda Risk & Benefits. “Naast verzekeringen en risicobeheer is Vanbreda ook gespecialiseerd in employee benefits: groepsverzekeringen en (het beheer van) hospitalisatieverzekeringen vormen daarin een belangrijk aandeel. Vanbreda Risk & Benefits bedient meer dan 60.000 cliënten vanuit 14 kantoren in de Benelux. De groep is in handen van twee families, Leysen en Van Antwerpen.”

De vraag

“We zijn als bedrijf een ambitieus groeitraject aan het afleggen. In 2020 willen we in België alleen 100 miljoen euro omzet draaien. In 2016 bedroeg de omzet in België bijna 85 miljoen euro. Dat zullen we niet alleen doen door zelf meer verzekeringen te verkopen, er zullen ook overnames aan te pas komen (recent deed Vanbreda nog twee overnames, nl. van het Nederlandse kantoor Kettlitz-Wulfse en het West-Vlaamse Missinne Verzekeringen). Voor de finance-afdeling betekent dit dat de rapporteringsbehoefte en -complexiteit toeneemt.” “We waren voor de rapportering nog in een Excel-omgeving aan het ‘worstelen’. We vonden het belangrijk om veel gestructureerder en systematischer te werk te kunnen gaan. Een overname betekent nu, dankzij LucaNet, dat we een bijkomende entiteit aanmaken en integreren in het systeem. In Excel verliep dat veel omslachtiger en was de kans op fouten groter.” “Een tweede vraag was om in één beweging ook de consolidatie vlot te laten verlopen. Dat vonden wij ten opzichte van andere pakketten die we bekeken een troef. LucaNet biedt een tool voor rapportering én consolidatie. Het is een pakket op onze maat: heel gebruiksvriendelijk, laagdrempelig en vlot te implementeren. De down-to-earthaanpak en de praktische manier van werken van Patrick en Kristof van Seefo hebben ons overtuigd om voor dit softwarepakket te kiezen.”

De implementatie

“De implementatie verliep heel vlot. Samen met Patrick van Seefo heeft het finance team op enkele dagen het systeem kunnen opzetten. Seefo heeft ons daarin begeleid tot alles optimaal werkte. De aanpak was heel pragmatisch en de kennisoverdracht werd meteen gerealiseerd. Dat is de manier van werken die wij ook het liefst willen. Het is geen softwarepakket waarvoor je eerst enkele weken theoretische context nodig hebt, om alles nadien praktisch uit te werken en aan de slag te gaan.” “Achteraf zijn er nog enkele sessies geweest om een en ander bij te sturen: er is nog wat over en weer gemaild om specifieke vragen en problemen op te lossen. Maar dat is altijd heel snel en op een informele, en tegelijk heel professionele manier gebeurd.”

De belangrijkste voordelen op een rij

“Dit pakket is heel flexibel. Wij vinden het een troef dat rapportering én consolidatie in één tool zitten. De prijs vonden we correct en in verhouding. We zijn in onze zoektocht naar een oplossing op andere softwarepakketten gebotst die duurder waren en zeker niet beter. Wat wij ook een belangrijke troef vinden, is dat Kristof en Patrick, de financiële consultants die samen Seefo vormen, zélf de implementatie doen. Ze kennen de context van elk bedrijf in hun portfolio persoonlijk, ze kunnen heel snel schakelen en meteen een antwoord bieden op vragen. En ze kennen het softwarepakket, LucaNet, door en door.”

Terug naar alle referenties


Image

Contact


Kattendijkdok Oostkaai 11
+32(0)468 12 10 89
+32(0)473 67 67 73
© Copyright 2018 - Seefo Financial Consultancy - made by Kopstorm


Image

Contact


Kattendijkdok Oostkaai 11
+32(0)468 12 10 89
+32(0)473 67 67 73
© Copyright 2018 - Seefo
made by Kopstorm

Ga terug naar de referenties pagina
Referenties pagina